Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Ahad, 12 September 2010

Senyum La Sikit

Kita senyum kat dia dia buat tak tahu je .... itulah komen-komen orang kampung dan orang bandar dan anak muda bila bercakap soal calon parlimen dari PAS yang telah kalah dua kali melawan dengan Tengku Lan ni . Ilmu dia bagus ulamak kontemporari kata orang tu . Banyak mengupas isu-isu agama yang sensitif dan tak bersesuaian dengan adat orang melayu di Jerantu ini . Bukan tak betul tapi pemikiran orang masih tak boleh terima beberapa isu yang dilontarkan oleh ulamak muda yang dah tak berapa nak muda ini .

Tapi isu-isu itu tak leh lawan dengan isu payah nak senyum bila jumpa orang . Dr Hamzah ni saya nak peringat kat awak ini . perbaikilah PR (bukan pakatan rakyat tapi personal relationship) awak tu . Kawan tak kisah awak golangan Nik ke golongan Wan ke golongan Plate C ke golongan plate D ke janji setiap calon yang dicalonkan di jerantut ini mestilah progresif yang penting mesra dengan orang kampung .....

Kalau awak nak tahu Wan Amizan paling hebat dia punya PR ni .... Dr Shukri dan Tengku Lan pun tak boleh lawan dari segi PR Wan Amizan dengan rakyat .... dan memang Tengku Lan dan Dr Shukri tak de skill PR ... Dulu saya ada jumpa arwah YB Malek ... dia ni pun mhebat skill PR dia ... dia menang DUN Tahan dan kebetulan pulak yang menang DUN Tahan selepas itu YB Ahmad Jaafar tidak bertahan lama YB Ahmad Jaafar tak de skill PR ... Dia memang dulu harapkan title Kadi Jerantut je .

Tiada ulasan: