Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Sabtu, 19 November 2011

P81 Sokong Kerajaan Pahang Bubar DUN Berasingan

p81 akan menyokong penuh keputusan kerajaan negeri Pahang jika MB berhasrat untuk tidak membubarkan DUN bersama dengan pembubaran parlimen .

Walaupun mengikut SPR kerajaan terpaksa membazir sebanyak  RM40juta (klik sini) tapi p81 tetap menyokong usaha membubarkan DUN Pahang secara berasingan dari parlimen. SPR boleh melakukannya untuk pilihanraya DUN Sarawak baru-baru ini (klik sini) . Jadi tidak ada sebab untuk SPR tidak boleh menguruskan satu pilihanraya berasingan untuk Pahang . 

Banyak faedah-faedah yang akan diperolehi oleh rakyat negeri Pahang jika pilihanraya DUN Pahang dibuat secara berasingan dari pilihanraya Parlimen . Antarnya :

1. Tumpuan lebih pemimpin-pemimpin negara boleh difokuskan kenegeri Pahang semasa pilihanrya DUN Pahang nanti .
2. Banyak peruntukan janji-janji akan diberi dan titabur oleh kerajaan persekutuan untuk pembangunan negeri Pahang .
3. Pengundi akan lebih dihargai kerana semua jentera parti-parti bertanding daris eluruh negara akan  berkampung di negeri Pahang nanti yang dapat memberi impak ekonomi kepada rakayat negeri Pahang
5. Bermacam-macam peruntukan akan diberi oleh kementerian-kemnterian sepanjang kempen pilihanraya nanti (klik sini) sini sini sini  sini dan SINI
4. macam-mcam lagi kebaikannya ..... tak terlist kat sini

Jadi kesimpulannya p81 menyokong penuh jika MB Pahang berhasrat untuk membubarkan DUN secara berasingan dari pembubaran parlimen.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

baru 40 juta rugi tak pa, sikit he tu..kalau tak pun, puak menteri sebat juga duit tu..

hafiz berkata...

patut la najib undang psy rilex ja