Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Ahad, 20 November 2011

Milik Siapakah Tanah Ini ???????

Lihat wikimap ini (nak lebih jelas klik sini) dan lihat tanah bulat itu . Milik siapakah tanah ini ????? Penulis telah diminta menulis artikel ini oleh orang Pulau Tawar . Persoalan ini telah bermain diminda orang Pulau Tawar sekian lama katanya . Tanah ini dikatakan terletak dibelakang komplek gua Kota Gelanggi . Di beritakan bahawa kawasan ini dulu di pohon oleh  Peladang Pulau Tawar . Entah betul entah tidak tak tahulah , itu kena tanah Peladang Pulau Tawar dan ALPnya , betul ke mereak ada pohon tanah kawasan tersebut . Mengikut orang Pulau Tawar ini , saya pun tak pasti dia ni betul-betul orang pualau tawar ke atau hanya menyamar jadi orang Pulau Tawar , tanah ini seluas lebih 200 ekar ke atau 200 hektar .... itu kena check dengan pejabat tanahlah atau jabatan hutanlah sebab mereka lagi arif . Dengar khabarnya PPK Pulau Tawar tidak berjaya dalam permohona tanah ini tapi telah berjaya dipohon oleh empat orang dengan difaraidkan sebanyak 50 ekar atau 50 hektar seorang .... tak tahulah betul tak cerita ini .. agaknya pedooh jer cerita ini . Zaman sekarang ni mana boleh pohon 50 ekar seorang secara individukan ??? betul tak orang  pejabat tanah ? Tapi orang Pulau Tawar tu cakap mungkin mereka ini tak guna nama individu mereka guna nama syarikat . Kalau guna nama Syarikat boleh ke dapat 50 ekar ? ni pun kena tanya orang pejabat tanah . betul ke orang pejabat tanah ??? 

Tapi pesoalan sekarang betul ke cerita orang Pulau tawar itu bahawa tanah tersebut telah di faraid kan kepada emapat orang tadi . nama dia tak nak bagi pulak katanya rahsia sebab takut mengaibkan orang tersebut . Tak tahulah kalau betul pun apa salahnya kan ? Dia minta dengan cara betul kan ? tak guna saluran politik kan ? dia bukan orang plotik kan ? dia bukan ahli majlis kan ? dia bukan YB kan ? dia bukan businessman taraf billionair dan millionair kan ?? kan kan kan ? So apa salahnya dia dapat tanah tersebut . Apalah orang pulau tawar ini . Tak de cerita lain ke nak di gosipkan !!!!!!!

Tiada ulasan: