Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Rabu, 2 April 2008

Mahu tumpu tugas YB’

JERANTUT 31 Mac – Ahli Parlimen Jerantut, Datuk Seri Tengku Azlan Sultan Abu Bakar menafikan keputusannya menolak jawatan Timbalan Menteri Luar berpunca daripada rasa tidak puas hati terhadap mana-mana pihak.
Sebaliknya, jelas beliau, penolakan jawatan yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi baru- baru ini kerana mahu memberi tumpuan sepenuhnya terhadap tugas sebagai Ahli Parlimen Jerantut.
Tengku Azlan yang juga Ketua UMNO Bahagian Jerantut menegaskan, pencapaian buruk Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 mendorong beliau memberi tumpuan terhadap penyatuan parti di Pahang.
‘‘Penggal ini adalah yang terakhir untuk saya berkhidmat sebagai wakil rakyat dan peluang ini akan digunakan untuk menumpukan tugas yang belum selesai khususnya perpaduan orang Melayu selain meneruskan usaha pembangunan di Jerantut,” katanya.
Beliau berkata demikian pada majlis pertemuan antara UMNO bahagian itu dengan Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, di sini hari ini.
Hadir sama, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tahan, Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak dan ADUN Pulau Tawar, Datuk Dr. Ahmad Shukri Ismail.
Pada 18 Mac lalu, Perdana Menteri mengumumkan pelantikan barisan Kabinet baru tetapi Tengku Azlan dan Ahli Parlimen Kimanis, Datuk Anifah Aman masing-masing menolak jawatan Timbalan Menteri Luar dan Timbalan Menteri Pengangkutan yang ditawarkan kepada mereka.
Tengku Azlan menegaskan, keputusan untuk menolak tawaran itu dibuat tanpa sebarang tekanan atau paksaan daripada mana-mana pihak.
‘‘Keputusan ini dibuat oleh saya sendiri dan tidak ada kaitan dengan sesiapa pun.
‘‘Tanpa jawatan dalam Kabinet, saya mempunyai banyak masa untuk bertemu penduduk Jerantut dan menyuntik semula keyakinan rakyat terhadap UMNO,” katanya.
Bekas Timbalan Menteri Pengangkutan itu juga menyangkal dakwaan pihak tertentu yang mengaitkannya dengan Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah yang mahu merebut jawatan Presiden UMNO pada pemilihan parti itu, Disember ini.
Tegas Tengku Azlan, beliau akan terus memberi sokongan kepada Presiden parti dan timbalannya, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk melaksanakan usaha-usaha pengukuhan dalam UMNO.
Terdahulu dalam ucapannya, Tengku Azlan meminta pemimpin di semua peringkat mengikis sikap angkuh dan cepat merasa selesa yang dianggap sebagai faktor pencapaian buruk BN pada pilihan raya lalu.
‘‘Keangkuhan ini menyebabkan ramai pemimpin lama rebah sebaliknya ada pemimpin yang baru dicalonkan mencapai kemenangan dalam pilihan raya,” katanya.

http://www.utusan.com.my/utusan/arkib.asp?y=2008&dt=0401&pub=utusan_malaysia&sec=politik&pg=po_15.htm&arc=hive

Tiada ulasan: