Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Khamis, 17 April 2008

"Kami tidak ada agenda tersembunyi sertai Kelab Penyokong PAS"

JERANTUT, 17 April (Hrkh) - Pengerusi Penaja Kelab Penyokong PAS (India) Pahang, Balasubramaniam Nachiappan 50, berkata beliau tidak mempunyai sebarng agenda politik untuk bersama PAS. -->-->
Menjawab satu soalan yang ditimbulkans seorang hadirin dalam majlis dialog selepas majlis pelancaran Kelab penyokong PAS Pahang (India), Balasubramaniam berkata, pihaknya tidak mempunyai apa-apa kepentingan tersembunyi dengan menyertai Kelab Penyokong PAS.
"Jika kami mempunyai kepentingan politik kami boleh menyertai DAP atau pun KeAdilan dengan keahlian penuh berbanding hanya bertaraf kelab bersama PAS," katanya.
Dalam ucapanya Balasubramaniam melahirkan perasaan gembira kerana PAS memberi peluang kepada kaum India untuk turut bersama PAS memperjuangkan keadilan demi masa depan rakyat khususnya kaum India.
Katanya, masyarakat India yang selama ini bersama MIC/BN sejak 50 tahun lalu mula meninggalkan MIC kerana mereka mula menyedari kegagalan MIC/BN membela kepentingan kaumnya.
"Apakah kami sudah maju dengan sokongan selama 50 tahun kepada MIC selama ini? parti itu hanya memperjuangkan kelompok elit masyarakat India sahaja.
"BN sering menakut-nakutkan kami untuk mendekati PAS kononnya jika PAS berkuasa kami akan dipaksa memeluk Islam, kami juga ditakut-takutkan kononnya akan dihalau oleh PAS ke India jika enggan memeluk Islam. kini kami sudah tahu ia hanyalah pembohongan belaka," katanya.
Bala berjanji akan terus bersama PAS. Majlis pelancaran Kelab penyokong PAS Pahang itu turut dihadiri pemimpin daripada Kelab sama dari Selangor, Perak, Kedah di samping pemimpin daripada beberapa daerah di Pahang. Kelab penyokong PAS Pahang kini mempunyai 150 orang ahli terdiri daripada kaum lelaki, wanita dan belia. - mns

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=13981&Itemid=99

Tiada ulasan: