Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Selasa, 4 Januari 2011

Mane Blog Blog Pakatan Rakyat Jerantut

Mane blog- blog Pakatan Rakyat (PR) Jerantut  ? Di Jerantut sekarang begitu banyak blog-blog politik tumbuh bagai kulat taun tumbuh selepas hujan . Blog -blog pro Barisan Nasional (BN) sekarang sudah meng ESTABLISH kan diri mereka di arena pem BLOG kan . Banyak isu-isu luar DAN dalam parti telah diketengahkan oleh blog-blog pro BN . Blog blog BN ini ada yang berlawan dengan blog PR dan ada yang berlawan sesama sendiri BN . Tapi semua perlawanan itu adalah sesuatu yang positif . Yang benar mesti di BENAR kan . jangan yang benar dikatakan salah yang salah dikatakan benar . Blogger mesti belajar menerima pendapat orang lain . Jangan hanya syok sendiri dan jangan terlalu ekstrim mempertahankan sesuatu yang salah. Blog-blog yang meluahkan RASA rakyat sebenarnya perlu diberi perhatian oleh pemimpin . 
Saya tidak suka kepada UTUSAN kerana saya rasa UTUSAN itu terlalu tertutup mindanya  dan saya juga tidak suka kepada HARAKAH kerana sebab yang sama TAPI dua-dua akhbar itu saya tetap baca untuk mencari apa yang baik di DALAM nya.

Pertanyaan saya sekarang ialah mane blog-blog Pakatan Rakyat ? bukan takde blog ini tapi saya tak nampak keberkesanan blog ini lagi dalam menyuarakan isu-isu setempat secara aktif . Ada blog ini kadang-kadang hanya update sebulan dan 3 bulan sekali . Bila ada dua pihak berlumba mendedahkan isu-isu di Jerantut ini maka yang untung adalah rakyat .  Maka saya sekali lagi menyeru kepada Pakatan Rakyat untuk mencontohi Barisan Nasional dalam mengembeling tenaga pakar-pakar mereka untuk aktif dalam blog . Memang tidak ramai pembaca blog di Jerantut ini tapi sekurang-kurangnya seorang pembaca itu boleh bersembang sesuatu dikedai kopi di pagi hari sebelum masuk kerja dengan kawan-kawannya mengenai sesuatu isu yang dibaca diblog.

Jadi sebagaimana UTUSAN berlawanan dengan HARAKAH maka saya juga ingin melihat BLOG_BLOG BN dan PR sama-sama aktif di Jerantut ini dan TOLONG jangan ditutup MINDA nya seperti UTUSAN dan  HARAKAH.

Tiada ulasan: