Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Sabtu, 30 Mac 2013

Calon Calon UMNO Jerantut - Mana Satu Pilihan Najib ?


Ini hanya spekulasi . Empat calon diatas berpotensi besar untuk dicalonkan oleh PM Najib sebagai calon UMNO untuk:

1. Parlimen Jerantut
2. DUN Tahan
3. DUN Pulau Tawar

Mana satu agaknya pilihan Najib ?  Wan Amizan ( The Best Ever Adun We Had ) mungkin kekal di Tahan atau parlimen . Cikgu Nazlan orang Gintong mungkin di Pulau Tawar atau parlimen . Dato Sharif mungkin di parlimen atau Tahan . Tajul Razi mungkin di parlimen atau Pulau Tawar . Mana satu pilihan Najib . Dato Sharif atau Tajul Razi jika bertanding di DUN kemungkinan besar paling kurang akan dilantik menjadi EXCO kalau tidak mungkin terus dilantik sebagai Menteri Besar mengantikan Datuk Nan.

Dato Sharif dan Tajul Razi terkenal di lapangan korporat . Tapi mereka berdua bukan dari kalangan inner circle UMNO Jerantut . Jika Dato Sharif berkorporat di Pahang maka Tajul Razi berkoporat di Kuala Lumpur . Kedua-dua berpotensi besar menjadi EXCO atau MB . Pahang memerlukan seorang MB yang berkaliber dan berkorporat untuk menguruskan limpahan hasil dari royalti minyak nanti . Memerlukan seorang MB yang mahir dalam selok-belok korporat dalam dan luar negara.

Perlu menyediakan infrastuktur dan menarik seramai mungkin pelabor . Maka seorang MB yang ada integriti dan kebolehan korporate dalam mentadbir Pahang di perlukan oleh Datuk Najib.

Tajul Razi orang Pulau Tawar jati sementara Dato Sharif ada darah Pulau Tawar. Ada juga spekuasi mengatakan Ahmad Jaafar akan bertanding di Pulau Tawar . Beliau sekarang ini SU Agama MB Pahang juga merupakan bekas ADUN Tahan.

Tiada ulasan: