Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Khamis, 6 Disember 2007

Bida plat kereta Exco diteliti BPR

KUANTAN 4 Dis. – Badan Pencegah Rasuah (BPR) Pahang sedang meneliti kes tender nombor pendaftaran CCC 3 dan CCC 8 yang sebelum ini didakwa dibida dua Exco kerajaan negeri itu pada nilai RM62,400 setiap satu.
Pengarahnya, Simi Abdul Ghani berkata, proses penelitian bertumpu kepada aspek sama ada telah berlaku sebarang unsur rasuah dalam proses tender berkenaan.
“Proses penelitian kes akan diteruskan sehingga kita menemui bukti sama ada berlaku rasuah atau tidak,” katanya ketika ditemui di pejabatnya di sini hari ini.
Dua Exco Pahang yang membida nombor CCC 3 dan CCC 8 masing-masing pada nilai RM62,400 ialah Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Datuk Shahiruddin Ab. Moin dan Pengerusi Jawatankuasa Belia, Sukan dan Perpaduan, Datuk Dr. Ahmad Shukri Ismail.
Bagaimanapun, mereka kemudian menarik diri daripada membeli nombor plat berkenaan daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).

http://www.utusan.com.my/utusan/arkib.asp?y=2007&dt=1205&pub=utusan_malaysia&sec=dalam%5Fnegeri&pg=dn_04.htm&arc=hive

Tiada ulasan: