Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Selasa, 25 November 2014

Mane Kampus Universiti di Jerantut ?

admin p81 masih ternanti nanti bilakah iklan seperti berikut akan terpapar didada akhbar bagi mengiklankan sebuah projek kerjasama swasta dan kerajaan bagi membina sebuah kampus dan penempatan pelajar yg boleh menampung 5000 pelajar pada satu satu   masa di daerah jerantut.

Dah beberapa kali p81 nasihat ahli parlimen ahli politik melalui blog ini supaya seat down dgn pegawai daerah dan kakitangan kerajaan yg lain utk reservekan sekurang kurangnya 50-100 ekar tanah bagi tujuan hub pendidikan ini.

http://parlimen81.blogspot.com/2010/12/tanah-di-perlukan-luas-50-hingga-100.html?m=1

Bila tanah dah direservekan barulah pergi memanjat  pejabat2 canselor seluruh negara bagi menawarkan tanah tersebut utk dibangunkan sebagai kampus cawangan mereka . Kemudian bantu canselor dgn memanjat pula pejabat kementerian pelajaran dan jabatan perdana menteri dan kewangan bagi merealisasikan impian itu ..... Ayuhhhh ahli parlimen realisasikan impian rakyat jerantut ini . Yg penting reservekan tanah dulu .... Kalau perlu ambil ladang sawit atas tapak lapangan terbang di temin itu ayuhhh persilakan ...  

Cuba rakyat jerantut bayangkan 5000 buying power dan 5000 pelajar pintar yg akan berada dalam masyarakat jerantut setiap hari... Bayangkan peniaga2 yg sibuk menguruskan keperluan harian pelajar ini. Bayangkan rangsangan ekonomi yg akan terjadi dijerantut .

p81 dapat bayangkan pertumbuhan ekonomi raub dalam tahun 2016 dan seteruskan akan lebih hebat dari jerantut . Sebab apa ? 3000 student baru kampus uitm raub akan mula membanjiri bandar raub pada suku ketiga dan keempat tahun 2015 nanti....

Cepatlah bertindak wahai ahli parlimen jerantut.

Tiada ulasan: