Nasihat Untuk Pembaca

"Jangan membaca blog ini untuk menafikan, mengelirukan atau mempercayai dan menerima bulat, atau mencari buah perbualan dan perbincangan, tetapi bacalah untuk menimbang dan menilai"
(Deliver, be fair, be clean and be transparent and the rakyat will vote for you)

Khamis, 17 Mac 2011

Kamikaze

Ketika ini terdapat hampir 70 orang pekerja sedang melakukan kerja-kerja mengepam air kedalam reaktor tersebut . Misi ini adalah satu misi yang amat merbahaya . Jika misi ini mengunakan pakaian khas bagi mengelak radiasi maka amat sukar untuk melakukan kerja-kerja di loji tersebut dan sebab itulah mereka ini hanya  mengunakan pakaian biasa sahaja . Maka bolehlah dianggapkan misi 70 orang pekerja Jepun ini adalah misi Kamikaze bagi meyelamatkan Jepun .

Menurut Imad Khadduri iaitu seorang saintis dari Qatar , kerajaan Jepun sedang " memikirkan untuk membawa pesara-persara untuk melakukkan kerja-kerja menyejukkan reaktor di Fukushima . Menurut beliau lagi , seorang yang telah terkena radiasi nuklear pada kadar yang tinggi boleh melakukan kerja tersebut dalam waktu yang singkat sahaja sebelum tanda-tanda implikasi radiasi . Pesara-pesara mempunyai waktu hidup yang singkat berbanding orang-orang muda mengikut logik akal . Ini juga mungkin satu lagi misi Kamikaze.

Tiada ulasan: